Baka, baka alldeles för mycket kaka

I torsdags fyllde Liam 13 år (helt galet, jag känner mej inte som så mycket mer än tonåring). Igår firades han av hela familjen, var runt 20 personer hemma. Vi är en STOR familj, jag har sex syskon och vi har totalt sju barn och så är det mamma, pappa, min farmor och några respektive. Så ett kalas för bara de närmst sörjande är som en släktträff.
 
Jag hade tänkt förbereda i god tid, typ städa och baka dagen innan, men jag fick hem grejer till Liams rum som jag började greja med. Försökte skruva upp hans skohylla men det var omöjligt att borra i taket, så jag gav upp, gick och handlade snacks och kollade på första avsnittet av American horror story, freakshow, med syrran istället.
 
Så jag fick panikstäda, baka två sorters kakor och slänga ihop två tårtor innan kl 14:00. 
En choklad och hallontårta och en jordgubb och vaniljtårta blev det.
 
Uppdukat för fika i vardagsrum/matsal...
Och kök.
 
Idag har jag haft en kompis med kottar hemma på kalasrester, har blivit lite av en tradition att de kommer på fika dagen efter kalas. Bakar alltid alldeles för mycket, trots att jag tänker att jag skall baka mindre nästa gång.
 
Tur att det är jäkligt gött med tårta ;)
 
Efter fikat så knatade vi hem till syrran och spelade rollspel och käkade middag. Nu blir det ett avsnitt Sons of anarchy innan sängen. Klockan skall ställas på 05:20 i vanlig ordning... Yay -.-
1 Elli:

skriven

Så kul att läsa om någon mer med stor familj :) jag har också 6 syskon och tillsammans har 12 barn :)
Måste säga att tårtan ser jätte god ut!!

Svar: Härligt! Det är bara de tre äldsta i vår syskonskara som har barn, så fler lär vi bli :D Tack, den var helt ok, några bitar har allt slunkit ner ;)
Miss Birdie

Kommentera här: