Cupcakes och rosa drömmar

Manuela Kjeilen har varit en insperation när jag har inrett mitt kök. Hennes kök är så sjukt fint! Fick hem hennes andra bakbok på Svenska för några dagar sedan, så mycket fina bilder och fantastiska recept. Vill verkligen baka mer när jag bläddrar i hennes böcker. Men det är kanske tur att jag inte gör det med tanke på att ja äter aldeles för mycket kakor som det är ;)
Jag bakade cupcakes från hennes första bok, Just sweet, till valvakan som jag hade hos mig. Självklart rosa cupcakes! :D
Känner att valets utgång inte är alls lika kul att skriva om, har fortfarande en klump i magen, så jag försöker göra den grå vardagen rosa genom att lägga upp lite rosa bilder.
Manuelas Diner. En av många fantastiska bilder från hennes kök <3
Här har några anlänt till min rosa valvaka. Cupcakesen var frickin deliche!
Manuelas recept på vaniljmuffins/cupcakes, smeten är väldigt mycket fastare än de "vanilga" recepten jag har använt mig av innan och mycket mer lättarbetad. Blir sjukt mycket godare också.
Fuckin fab!
 
 

Kommentera här: