Här var det kalas

Idag har vi haft kalas för Emma och mig. Bakade en chokladtårta med hallonfyllning och rosa grädde som topping, två sortes cupcakes, en vanilj med turkos frosting och en Oreo brownie med rosa grädde som topping och en chocolate chip cookies. 
Tårtbotten är gjord i två springformar med 20 cm i diameter. De är delade i två delar, så att de blir fyra lager tårtbotten, då blir tårtan så här tjusigt hög. 
Älsk på detta tårtfatet från Miss Etoile 💖
Tyvärr orkade man inte tårta och en cupkacake av varje sort 😉
Brownie med ett Oreokex i botten.
Uppdukat för de vuxna.
Greengates lattemuggar 💖
Eftersome vi är så jäkla många så får det dukas precis överallt!
Och barnen fick sitta i köket.
 
Tur att vi har diskmaskin! 😱
Jag fick en symaskin i födelsedagspresent 😀 Hade inte sagt till någon att jag ville ha en, som tur är hade syrran läst mitt förra blogginlägg 😁 Det första som skall sys är en ny lampskärm till min kristallkrona, eller kristallkronan kommer att vara kvar. I. Den skall bli påklädd... Resultat kommer inom kort, eller någon gång ganska snart. Tror jag. 
Noel, Kiwi och en trasig ajfån får avsluta detta inlägget. 👋

Kommentera här: