Ananasbling

Köket är färdigt, whoop whoop! Trodde inte att tapeten skulle hinna komma innan fredag, men det gjorde den som tur var.
I fredags efter jobbet så spacklade jag och målade tak- och golvlister. Sen när allt torkat på kvällen så målade jag. På lördag morgon (eller förmiddag, beror på vem du frågar) så målade jag färdigt. Efter några timmar bestämde jag att det hade torkat klart och smällde upp tapeten. Jag köpte bara en rulle, vilken blev fyra vårder och det är det fram till dörren. Sen hade jag sån gristur att jag fick ut två små bitar som passade perfekt över dörren. Jag fick skära av en liten remsa längst hela vården på den sista bredvid dörren och den passade perfekt på andra sidan dörren, mellan dörr och skåp. Hur kan man ens ha sån tur?!
När jag började rolla över det rosa med vitt så kändes det nästan lite vemodigt, blev lite nojig över att jag skulle ångra mig. Men det gör jag icke. Det blev fabulöst!
🍍✨
Pasteller + guld = 💖
Remsan som blev över från den sista vården blev det ingen mösterpass på, längst upp till höger står det två ananaser och knör, det sket jag i 😁
Nu till helgen skall möblemanget målas (förhoppningsvis, man vet ju aldrig om det råkar komma något emellan, typ oork eller något)
Hursomhelst så är jag mycket nuuujd med resultatet, trots ananaser som knör.
 
Började organisera mina pysselsaker idag. Ett skåp i hallen har blivit pysselskåp. Har visserligen bara tagit ur nästan allt som var i skåpet och lagt in de sakerna som låg och drällde. Måste rota fram allt annat pysselrelaterat som är inknöt i typ alla skrymslen.
Blir nog bra tillslut.
 
Fick påskpysslat lite idag också. Gick till förrådet för att hämta påskpyntslådan och kom på att när jag la in julpyntet så staplade jag allt det över påskpyntet. Då tänkte jag "äh fuck it, det är gööörajättelångt till påsk", det var det inte... 😏
Fick fram lådan tillslut och påskriset fick lite fjädrar och glittriga ägg.
Eller jättemycket... Blev aningen större än vad jag hade väntat mig.
 

Kommentera här: