Gör om, gör rätt!

Jag är inte nöjd med mitt sovrum och har funderat ett tag på hur jag skall göra med det, tänkte plocka in mer färg, det är väldigt ljust, men det kändes inte rätt. Men nu har jag beställt två tapeter från Engelska tapetmagasinet. De är båda svarta/mörkgrå i botten med blommor i pastellfärger. Tror att det blir superfint till mina ljusrosa, stoppade möbler.
Denna skall vara bakom sängen. Åh vad mycket mysigare det kommer att bli! :D
Denna kommer vara mittemot, på garderobsdörrar och vägg.
 
Var i en antikaffär och köpte lite gamla tavlor som hänger på en av väggarna som inte skall tapetseras. skall ha lite vintagekänsla i sovrummet tänkte jag.
Jag hade tänkt att ha gamla tavlor med blommor i men jag hittade inga, gillade dessa och de var i rätt färger. Den lilla spegeln är från H&M.
Denna gamla plåtburken köpte jag till sovrummet också. Så himla vacker.
Fick byta plats på detta skåpet och byrån som stod här innan, tapetserade lådfroterna på den och den skulle inte passa så bra med de nya tapeterna.
Får hem min fina karmstol som jag loppisfyndade för några veckor sedan imorgon. Den kommer att få bo i sovrummet. Jag hoppas på att hitta ett litet sideboard som jag kan ha under tavlorna. Så svårt att hitta när man har bestämt precis hur man vill att det skall se ut... Har samma problem med att hitta ett stort vitrinskåp till vardagsrummet, inget stämmer med bilden jag har i huvudet ;)
Jag passade även på att beställa en tapet till Noels rum när jag beställde mina. Han har inte varit riktigt nöjd med sina turkos/blå väggar. Jag målade cirklar på hans väggar för ett tag sedan och dem var han nöjd med, men han tyckte att den blå färgen såg lite bebisrumig ut. Så nu skall ha få lite mer stortbarnigt rum ;)
Denna kommer att hamna på två väggar mitt emot varandra, bakom säng och skrivbord. De andra väggarna skall målas vita. Han tyckte att vi skulle klippa fram cirklarna som jag målade, jag sa nej.
Är väldigt sugen på att köpa denna soffan från IKEA till Noels rum. Hade varit så fin i hans rum. Mamma och jag har pratat om att åka till IKEA i helgen, håller tummarna på att den finns i lager då!
 
 

Kommentera här: