Roses are red... NO! Pink

Love, love, LOVE snittblommor. Önskar att de varade lite längre, man får vara glad om dom är fina en hel vecka. Just nu har jag väldigt mycket blommor hemma. Köpte massor inför inredningsrepotaget. Eftersom det inte händer jätteofta att man har drivvis av dem så tänkte jag att det minsann måste dokumenteras. Det är ju inte riktigt min årstid färgmässigt just nu, i vår lilla blomsteraffär var det nästan bara blommor i orange och rött. Det kan jag inte ha hemma, det riktigt skär sig. Iaf i vardagsrum och kök. Hittade några sorter i dämpad rosa, rosa/lila och gul. Köpte även en stor bukett med fantastiskt fina och stora rosor på Ica. De har perfekt ljusrosa/puderrosa ton.
Typ alla sorter som fanns som inte var orange/röda ;)
Så här blev buketten, resten hamnade styckvis eller två till tre i alla mina små vaser.
Älskar blommor som ser sköra ut med blad som krullar sig lite.
Alltså, dessa rosor... <3
De är lite ljusare än de blev på dessa bilder. still fricking fab!
Det bästa med att ha tre vardagsrumsbord som ett är att man kan pynta varje bord separat, lättare att få mycket piff att se bra ut.
Dessa enorma rosa/lila valde jag för att de inte bara skulle vara rosor överallt. Riktigt coola. Är förövrigt sämst på att komma ihåg namnen på blommor. Så det finns rosor och andra blommor... ;)
De sålde rosbuketter för 19kr på Netto, köpte dessa, behöll alla blad för att de är så små. Annars gillar jag utan själk och blad utanför vasen. Beror ju självklart på vad det är för vas också.
Har tillochmed några i hallen. Slut på blomminlägg.
 

Kommentera här: