kanske inte epic, men fail...

Måndag igen, inte okej att helgen går så jäkla fort...
Jag fick fixat en del av det jag hade planerat göra i helgen. Yay. Tänkte fixa lite höstmys i vardagsrummet, beställde grå (japp, GRÅ!) gardiner för ett tag sedan som har legat och väntat på strykning och upphängning. Så efter att ha strukit supernoga så tar jag ner den vita spettsgardinen och hänger upp den grå, märker inte att dom är alldeles förkorta förän jag är färdig. De var inte bara några centimeter från golvet, utan kanske 15. Blev trött, tog ner dem igen. Tog fram vanliga vita längder, började stryka och hänga upp dem istället. Kan tillägga att jag inte brukar vara så noga med att stryka och hade verkligen ansträngt mig utöver det vanliga. Skulle ha bytt ut några av de pastellfärgade kuddfodralen i soffan till lite mörkare/grå men blev så sur över min gardinfail att jag struntade i det... Höstmyset som redan var "försenat" skjuts fram lite till och nu har jag gardiner som inte går att skicka tillbaka för att jag har slängt emballage och skickatillbakalappen... Kanske hänger upp dem i Noels rum, han har en soffa framför sitt fönster så där syns det inte att de är förkorta.
I Noels rum har jag dock fixat lite utan att fatalt misslyckas =D
Han har turkos/blå väggar som han inte var helt nöjd med, han ville ha lite mer färg. Så jag målade två cirklar bakom två av hans hyllor. Hade ljusrosa färg från kök och hall, blandade i röd karamellfärg för att få en lite gladare rosa, blev kanon! Och så hade jag lite mintgrön färg kvar från Liams rum.
När jag skulle börja måla upptäckte jag att jag inte hade tvättat min favoritpensel så bra sista jag använde den så den var inte längre brukbar, så helt lyckat var det väl inte... Fick ta en pensel som jag köpt på Ica superbilligt, den är inte bra, speciellt inte om man skall försöka sig på att måla en perfekt cirkel. Blev inte perfekt, men helt ok resultat ändå :)
Detta är över hans lilla vägghängda datorbord.
Denna lampan var silvrig och typ spygrön. Tycker att montanas kopparfärgade spray är awesome, tänkte köpa ny lampa till honom men nu är jag (och han, trots att den inte blev rosa) jättenöjd med den!
I den gigantiska, mintgröna, cirkeln skall hans fina stringhylla sitta. Det är en orginalhylla som jag har köpt på Tradera. kommer lägga upp 
massa bilder från Noels rum när allt är färdigt :)
 

Kommentera här: