Vi hade iaf tur med vädret, eller...?

Nu är väggen bakom soffan äntligen färdig, alla prickar och tavlor är på plats! Woho
Kaktusplanschen och vykorten med kaktus, ananas och drink är från Lagerhaus, resten är utskrivet från internetz och en är målad av lillasyster.
Snoris (Emma) asså, så jäkla duktig. Den föreställer Emma, Emmy och mig. The EEE crew. Emma ritade den till Emmy men jag snodde åt mig en kopia.
 
Är lite sugen på att tapetsera om i köket. Har hittat en jättefin tapet med vit botten och stora solgula prickar. Tror att den hade varit göratjusig till alla pasteller.
Har en ganska mörk lägenhet så det hade varit trevligt med lite sol i köket.
Exakt såhär skulle det se ut 😁 
 
Pysslade en lite ljusstake häromsistens. Träkulor, band och färg från panduro.
Pysslar inte så mycket nu förtiden, målar mest saker, det är lite kul ändå. Kanske blir fler pyssel framöver...
 
Igår var Emma, Jesper och jag i Göteborg och shoppade lite. Jag ville framförallt gå till TGR, ville ha burkar med sugrörslock och en diamantformad fruktskål därifrån och Åhléns, ville ha en pastellig regnbågsfilt och pastellfärgade koppar därifrån. 
När vi kom fram till Götet så blåste och haglade det, jag hade min urgölliga Minkpink jacka, rosa fuskpäls med svart och vitprickigt foder, den är inte speciellt varm om man säger så. Jag tänkte ju att det skulle vara vår, det var ju 1:a mars liksom. Så den ganska långa promenixen från parkeringshuset till TGR blev olidligt lång. Hade även mascara i halva ansiktet när vi väl var framme.
Till råga på allt så var sugrörsmuggarna slut och det fanns bara en diamantformad skål i gult kvar och den hann Snoris snyta till sig. Så det fick bli en rosa. Plockade även ner lite burkar, en världskarta och lite annat smått och gott i kundkorgen. När jag kom hem upptäckte jag dock att kassören hade glömt att plocka ner den diamantformade skålen i kassen, så den långa promenade slutade alltså inte med att jag fick hem det jag var ute efter utan att jag betalade för en vara som jag inte fick och blev dyngsur och hade bara smink kvar på högra sidan av mitt ansikte. Blev lite missnöjd.
Bättre utdelning på Åhléns dock. Fick fråga efter den regnbågsrandiga filten för den låg inte framme, men den fanns! 🎉 och så var det 20% rabatt på kopparna som jag ville ha. Yay!
Vi stack in en sväng på Rusta också på vägen hem, köpte ett litet bord till altanen och lite småsaker.
Är inte filten fantastiskt fin?!
Väldigt dålig bild men kopparna och skålarna är också sjukt fina! Och vasen som även den är från Åhléns.
Lite söta matlådor från Rusta fick följa med hem också, det kan man ju inte få för många av, plus att de var så söta.

Kommentera här: