Lite random ba

Hade kalas för två av mina kottar, storebror och pappa häromsistens. När man är en stor familj, som vi är, så känns det som väldigt få om en av familjerna i familjen inte kommer. Storasyster med respektive och en av hennes kottar kunde inte komma så vi blev bara 17 st på kalas. Behövde inte ens lägga i iläggsskiva i matsalsbordet.
Eller köksbordet...
 
Bakade chocolate chip cookies igen, för dom är så himlans asgoda! Var lite stressad med att hinna klart så jag la inte ner varken tid eller energi på att de skulle bli snygga. Istället för runda är de lite fyrkantiga, pga har knött på plåt. Är ju lika smaskiga ändå.
Tårtan är två chokladbottnar delade på två med hallonfyllning (mosade hallon med vispad grädde och lite socker). Detta är min favorittårta så den har jag gjort till de senaste kalasen. Har alltid olika topping dock. Denna gången var det vispad grädde med smält choklad i, typ chokladmousse. Jag hade en öppnad förpackning med marsipan i kylen som behövde användas, så det slängde jag på också. Det var lite over the top, blev lite väl mastigt. Eller snarare to much! Gillade chokladmousse på iaf 😋
 
Nästa kalas blir det en annan tårta. Vill ju inte tröttna på denna!
Nog om kalas.
 
Såg ett superfint kuddfodral på H&M home med guldiga lotusblommor, kunde inte låta bli att klicka hem det. Har tänkt att jag inte skall köpa nya kuddfodral, pga har VÄLDIGT många. Har kikat på detta innan men då var det slut, så min motivering, till mig själv, var att "man får ju passa på när det är inne igen". Fan. Nu ska jag inte köpa fler. På ett tag...
Just look at it! Det kan man ju inte klara sig utan.
 
 
Lite bildspam ☺️
 
 
 
Fick dessa fina rosor av lillasyster. 
 
 
 
 
Verkligen helt fantastiska! Ibland har man (Emma) tur med rosor.
 
Den 11 juni släpps nästa nummer av Family Living, det får ni se till att köpa för då är vi med! 😉 Ska bli väldigt kul att se och läsa. Är lite nervös också. Köket och vardagsrummet ser väldigt annorlunda ut nu, de bilderna togs i november. Har hänt en del sedan dess.
Det är en infälld bild från vårt kök på sista sidan av detta numret. Bara det... 😁
1 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

Men va vackert med alla härliga pastellfärger!! Så fint!!

Hoppas du får en härlig dag!

Svar: Tack så mycket. Det samma! 😀
Miss Birdie

Kommentera här: