Köksfix för liten slant

Idag målas det fog i köket. Den går från gråfläckig i alla grå nyanser som finns till vit. Har köpt fogfärg på "penna" från Biltema. Kostade 35 spänn så det är ett väldigt billigt sätt att få en ganska stor förändring på.
En av två strykningar klara. Skall torka en stund till innan andra strykningen. Väldigt lätt att göra, det är en liten gummirulle som man rullar över fogen. Färgen som kommer på kakelplattorna är väldigt lätt att få bort när färgen har torkat. Jag gnuggade med en torr trasa.
 
Rengör kakel och fog innan och torka av. Ytan måste torka ordentligt innan man målar.
 
Målade de nedre skåpsluckorna i Panduros Vintage färg. En härlig rosig rosa (som ser lite mer lila ut än vad den är irl), målade dem ljuslila för ett tag sedan men trivdes inte riktigt med det.
Även före på fog här.
Här ser man färgen lite bättre.
Tycker att det blir himlans fräscht och fint med vit fog.
 
Skall köpa en ny bänkskiva, diskho och blandare inom en snar framtid. Skall ha bänkskiva över hela med en liten nedsänkt ho. Behöver inte två stora hoar, har ju diskmaskin och det är snyggare med lång skiva. Har inte bestämt mig för vilken färg jag skall ha på skivan än... Trä, svart, vit... Har väldigt svårt för att bestämma mig.
Har iaf bestämt vilken ho och blandare som jag skall köpa, nämligen följande...
Ho från IKEA som kostar ynka 349 kr. Eftersom jag bor i hyresrätt så vill jag inte lägga allt för mycket pengar. (Kommer att spara befintlig ho, blandare och bänkskiva och byta tillbaka vid flytt.)
Och denna blandare. Tycker att den är väldigt tjusig med tanke på priset. Kostar 399 kr och även den är från IKEA.
Har även tänkt att plocka ner överskåpen och sätta upp hyllplan där. Kommer att ha lite att greja med på semestern. Förhoppningsvis skall jag lägg golv i kök och hall också. Min pappa har  ett klickgolv som han inte skall använda så det kunde jag få (YAY!), det har dock legat i hans hus som brann. Inte där det brann och det låg inpackat så förhoppningsvis så luktar det inte rök... Om det gör det kanska man kan måla det.. Ganska mycket arbete blir det i vilket fall.

Kommentera här: