Massa färg & massa födelsedagsbarn

Har äntligen blivit klar med köksmöblerna. Ett litet tips om ni tänker måla pinnstolar, GÖR DET INTE! Om ni ändå känner att ni vill göra det så spraymåla! Majgaad vad jobbigt och tidskrävande det var. Speciellt för en otålig jäkel som mig. Snabbt som satan skall det helst gå.
Nu är det gjort iaf och jag är nuuujd med resultat.
Två nyanser mint, lila och gul blev det. Hade inte bestämt helt hundra vilka färger jag skulle använda och i vilka kombos. Körde på lite återhållsam palett (enligt mig, kunde blivit mycket mer färgsprakande), kände att resultatet kunde bli beyond bananas till alla färger och prylar runt om annars.
Lila + mint = fab!
 
 
Idag fyller Noel 9 år, helt sjukt va tiden går fort och jäklar va oung jag kände mig nu när jag använde mig av en classic tantfras 😳
Han fick ett paket och en skattkarta på sängen, så fick han leta reda på resterande paket ➖➖➖➖➖✖️🎁
Extremt snygg och utförlig karta... 😬
Lite födelsedagsfika, dock inte vid de nymålade möblerna, de får torka någon dag till. Är annars väldigt bra på att använda möbler för tidigt. Är inte så gamal att jag inte kan lära mig av mina misstag iaf 😄👍
I torsdags så fyllde Jamie 12 år.
Här sitter han och väntar på födelsedagspizza.
Lite födelsedagsfika blev det såklart också.
Det är många som är födda i april i vår familj så det blir gemensamt kalas för Noel, Jamie, morbror och morfar till helgen.
 
Fick hem lite grejer från Rice i veckan, eller fick och fick, har fått betala för det... Väldigt somriga fina saker iaf.
Känner att jag är redo för fika i solen nu! Skulle väl rent tekniskt kunna fika i solen när den kikar fram nu också, men tycker att det är lite för kallt asså. Plus att jag inte har fixat klart på baksidan, ser ut som en målarverkstad där. Har börjat spraya lite av utemöblerna och bordet har jag använt när jag har sprayat andra saker, det är väldigt färgglatt fast på ett osnyggt sätt. Måste fixas.
 

Kommentera här: