inredningsrepotage och barnrumsfrossa

Igår hade jag besök av en homestylist och en fotograf som gjorde ett inredningsrepotage. Så jäkla kul! Kunde inte föreställa mig innan vilket jäkla jobb det var, de tog sjukt många foton och flyttade runt möbler för att få så bra bilder som möjligt. Det tog ca fyra timmar. Inte för att jag trodde att de skulle komma in och dra upp en iphone ur fickan och ta några bilder per rum, men inte heller att de skulle stå med reflexskärm och flytta möbler.
Så nu kanske mitt hem hamnar i en inredningstidning i Sverige, Norge och/eller Tyskland. Spännande! Kommer självklart att meddela om detta sker så att alla kan springa och köpa sig ett ex ;)
Skulle tagit fler bilder under tiden... T.ex någon som inte är i motljus.
Fotografen Cici Möller. Homestylisten heter Emma Olai och var inte lika sugen på att vara med på bild.
 
Jag beställde tapet till mitt sovrum och Noels rum för någon vecka sedan, fick hem dem några dagar innan de skulle komma, lite stressigt att hinna färdigställa vill jag lova. Men jag hann :D Målade Noels rum vitt först, väggar och alla snickerier och sen tapetserade jag två väggar. Var på IKEA i lördags och köpte en hylla till dvärghamstrarna, ett nytt skrivbord och en ny soffa, den gamla var för stor, fick inte plats med skrivbord och dvärghamsterhylla. Vi är båda väldigt nöjda med resultatet.
Hans tak är inte så vacker, hyresgästen innan oss hade tejpat väldigt mycket i taket och det har lämnat märken. Orkar dock inte måla om det så jag satte upp hans vimplar i taket för att få bort fokus från dem. Blev mycket bra.
Soffan är så himla fin, Noel tyckte tyvärr att den inte var lika mjuk som den gamla, men han har ju massvis med kuddar och filtar han kan gosa ner sig i.
Soffan och stringhyllan är så himla fab ihop.
Fick spraymåla hans datastol, den såg väldigt sliten ut mot det nya bordet.
Rummet känns väldigt fräscht och rymligt nu :)
 
 
Liams rum blev färdigt i helgen också. Hans jäkla skohylla bromsade upp lite, är så jobbigt att borra i taket. Blev väldigt bra tillslut.
Litet tonårskrypin. Liam gillar kläder, skor och kepsar så jag "pyntade" med det. Skrivbordet var vitt med röda ben, klädde bordsskivan i svart marmor (dekorplast) och sprayade benen mörklila.
 
Ramat in klädhängare och kepssamling.
Den snygga lampslingan är från lagerhaus.
Lådhurtsen har också fått en makeover.
Den fina pallen i koppar är från ellos. Laptopbordet i förgrunden är ommålat. Mattan är från Hemtex.
 
Barnens rum är i olika stilar och färger. Väldigt kul att inreda efter deras olika personligheter och stilar. Jamies rum skiljer sig mest från de andra. Där utgick jag från en matta som han ville ha och ett vägghängt hundhuvud som han valde.
Han vill ha mörka färger så jag valde en kall petrolblå till den varma mattan och gardinerna. två väggar är tapetserade med en vit mönstrad tapet för att bryta av och så inte det blir för mörkt och dystert. 
Fina förvaringslådor från Lagerhaus. Spegel med  "skärpupphängning" från ellos.
Gardiner med resväskor och kudde med sailorhund från H&M.
Bordsskivan är klädd i dekorplast Från Panduro. 
koppar <3
 
Lägger upp bilder på mitt nytapetserade sovrum inom kort. Nu skall jag fixa lite kvällsmat. Noel är sugen på klämd macka.
1 Anonym:

skriven

Vart köpte ni den tapeten? Så cool!

Svar: Hej. Om du syftar på den med prylar och döskallar mm så är den köpt på ellos, tror tyvärr att den inte finns kvar där. Den andra svartvitmönstrade är från boråstapeter. 😊
Miss Birdie

Kommentera här: