En hoarders bekännelse

Usch vad trött jag är idag, att jag inte kan anpassa mig till mina arbetstider någon gång. Spelar liksom ingen roll att jag går upp jättetidigt (är sjukt trött på morgonen och typ hela dagen) är ändå pigg på kvällen..
Well, jag är lite av en hoarder när det kommer till fina saker (och typ allt som är rosa), jag har till exempel ca en miljon kakfat, eller iaf 20-30 st. En del är pyttesmå och rymmer en cupcake, några i tårtsize och några är våningskakfat. Ändå känns det som jag inte har tillräckligt många när vi har kalas...
Här är en del av samlingen, mina favoriter är de mellanstora i retrostil (de ljusgröna och ljusrosa med cupcakes på), de är från Miss Etoile. Är väldigt sugen på att köpa ett i tårtsize också, ljusrosa eller ljusgult... Det vita längst upp till vänster är också en favorit. Det är från Ib Laursen och har en fin vågig kant. De rosa fina ovala skålarna som står ovanpå och de lite mintigt gröna på fot till höger är från Lots living och är också himla fina, eller alla är ju så superdunderfiiina... De två vita med mönster på den andra hyllan är från H&M home. Nog om kakfat.
Att vi är en stor familj är en utmärkt ursäkt att ha mycket av allt, här är en del av min Greengate samling. Jag har kaffekoppar, tekoppar, lattemuggar, porslinsskedar och några skålar. Tänkte att jag inte skulle köpa några assietter för att jag har en stor IKEA-servis (arv tror jag att den heter, rosa och vita i 24 delar) och 12 Ib Laursen assietter i blandade pastellfärger med vit vågig kant. Men, dom är ju så himla fina och de jag har är ju inte blommiga, man måste ju ha blommiga också! Så jag har köpt två till att börja med, hittade på rea och kunde inte motstå. Har köpt mycket av mitt Greengateporslin på rea. Kan sitta på nätet och leta bäst pris/rea i evigheter. 
Pip studio är också så himla fint, har fyra stora koppar, två små och just det ja, har fyra assietter också.., och en tekanna.
Milkshakeglas, mönstrade glas, rosablommiga och med vit spets från Greengate. Glasstrutar och glas med cupcakes och guldkant från Miss Etoile. Frukostservisen längst upp är också från Miss Etoile, är köpt på superrea, älskar superrea! Den består av en kanna, skålar, koppar, tepåsefat och äggkoppar. Så himlans fin! De vågiga kopparna längst upp till höger är från H&M Home och är ljuskoppar som jag har pillat ut ljuset, så nu är det kaffekoppar :)
Milkshaken blir ju lite godare om den serveras i Milkshakeglas ;)
Även annan efterrätt. Det är en av mina favoriter, superenkelt, går blixtsnabbt och är så jäkla gött. Färska jordgubbar, ananas på burk, vispad grädde, lite av ananasjuicen, hackad mörk choklad och lite passionsfrukt på toppen. 
En annan snabb efterrätt som i detta fallet avnjöts av Noel och en kusin. Vaniljglass varvat med chokladsås och oreo, har delat kakorna i ganska stora bitar.
 
Nu blev jag lite sidetracked av efterätt...
De små faten är till kaffe- och tekopparna, så de räknas inte ;)
Min tehörna. Tekopp och skålar från Greengate. De blommiga kopparna har jag fått av en kompis, älskar dem! Tepåsefaten är från RICE.
 
Har snegla lite på koppar och speciellt en tekanna från Lisbeth Dahl men får lägga band på mig, kan ju inte börja köpa av ännu ett märke, inte porslin iaf. Finns ju massvis med fina toalettaccessoarer och annat från Lisbeth Dahl...  ;)
 
 

Kommentera här: