Inredningsschizofreni och habegär

Halva januari är avverkad, tiden går orimligt fort. Ja menar, jag har ju inte ens speciellt kul. Vad skall man göra för att det inte ska kännas som tiden rusar fram, kolla när färg torkar?
Att bero på att jag inte har speciellt kul, har spenderat större delen av dagen med att städa Noels rum, inte bara rafsa undan lite lego och dammsuga där man kommer åt, utan flytta ut möbler och dammsuga under matta och varenda liten list. Han fick massa lego i julklapp som har täckt hela golvet så det har inte städats ordentlig sedan strax före jul, så det behövdes!
Fick möblera om lite bland dvärggangstrarna (Noels dvärghamstrar Kiwi, Penny a.k.a Lilla och Bitisbella), utrymde ett hyllplan för "lego i lek", sådant som absolut inte får åka ner i den stora legolådan.
Noel som satt på sin lilla, lilla ända och spelade WOW under tiden (i en av favvojulklapparna, en supergosig Batmanmorgonrock) tyckte att det var lite jobbigt att behöva lyssna på dammsugaren halva dagen, stackarn....😏
Ska byta ut tyget i dörröppningen, har beställt ett vitt med cerisa sickzackränder från ellos rea. Kommer bli mycket finare, Noel (jag *host host*) är lite trött på det orangea. Kommer matcha med hans örngott, det är viktigt.
Ett stycke ny pall, har en sådan, fast rosa, i hallen också. 99kr på Jotex, awesome!
Här bor dom, dvärggangstrarna.
Kiwi, vår favorit. Man får ha en favorit, så länge det inte gäller ens egna barn, eller man skall hålla tyst om eventuell favvo bland kottarna iaf ;)
 
Började göra om lite i vardagsrummet förra veckan, kände att det var dax, hade ju säkert haft samma färg på väggarna i ett helt år, nästan.
Målade den ena väggen vit, behåller de mintgröna på den mittemot.Skänken som står vid den vitmålade väggen har gått från vit till ljus mintgrön. Japp, den mintgröna väggen är nu vit och den vita skänken är nu mintgrön. You heard me. Tänkte att färgglada saker syns mer mot vit vägg. Den skall även pimpas lite.
Lite tavlor skall självklart upp, dock bara en bråkdel av de som var där innan. Lite vårkuddar har smugit sig in också.
Råkade köpa ett lite sött bord i mässing på ellos också, var aningen lägre än jag trodde, but I like it. Ser sjukt tomt ut nu, kommer vara crazymycket stuff inom kort ;)
 
Den lilla väggen fick också bli vit, hade sett konstigt ut annars. Det är så många lager färg på väggarna nu, kommer nog få riva tapet nästa gång jag skall måla. Oh ja, det kommer bli en nästa gång! ;)
 
Nästa inköp till vardagsrummet blir en liten söt fåtölj till hörnan med stege och ljusslinga och nya taklampor. (Är så jobbigt att man har sådant jäkla habegär, inte så att jag känner typ, "det hade varit trevligt att köpa något nytt till vardagsrummet typ", nä jag tänker, "ermahgerd, jag MÅSTE ha!!!" )
Denna skönheten (ser typ röd ut, är cerise) hamnar förmodligen över soffgruppen. Vet inte vad jag skall ha över matsalsgruppen än....
 
Greengates vårkollektion är släppt och jag kunde ju inte låta bli att köpa lite (jag vet, jag har problem).
Look at them! Beautiful!
Hade ju inte så mycket i rosa från Greengate så jag BEHÖVDE dem!
Funderar på att flytta ut den vita hyllan från köket, vill hitta en 50-60-tals hylla och måla i någon pastell och ha där istället... 
Tror att det bulliga vitrinskåpet och denna vagnen kommer passa bättre till en sådan.
Nä nu måste jag springa och handla lördagsgodis, tror att det blir värre rage inne i barnrummet än när internet ligger nere annars... 🏃💨
1 Åsa:

skriven

Vilket ljuvligt hem du har! Jag älskar pasteller och det grafiska som verkar vara överallt nu! Myyys!

2 Åsa:

skriven

När jag tittar igen, speciellt mattan och dom små satsborden i din sons rum, fy tusan så fint! Var har du köpt dessa? :)

Svar: Tack så mycket 😊 Mattan är från Rusta och borden är från Netto. 😘
Miss Birdie

Kommentera här: