Bling bling

Är bjuden på födelsedagsfest hos syrran som skall vara i dagarna tre. Hon köpte en badtunna för ett tag sedan, så det blir veganbuffé, bubbel och badtunna, kommer att bli episkt!
Eftersom jag inte skulle hinna julpynta till helgen då så har jag slängt upp det sista julpyntet. Det var ju synd ;)
You got to love bling bling!
Har bytt ut de rosa kuddfodralen till djupröda. Bytte plats på den rosa fåtöljen och stolen från mitt sovrum, försöker gömma det rosa i vardagsrummet så gott det går, köket är ju en lost cause ;)
Vi skulle ha firat jul hos syrran i år men det blev ändrade planer, så det blir hos oss. Ganska gött när man har tweenies. Jamie är 11 och Liam är 13 år, alltså åldern där man inte tycker att det är kul att hänga med vuxna eller yngre kids. Det är väl egentligen bara kompisar och datorer som intresserar dem. Hemma kan de dra sig undan till sina rum och gömma sig från de tre åttaåringarna och sjuåringen.
Eftersom vi är 19 personer på julafton så får jag möblera om en del. Alla vill ju sitta ihop och äta julbord. Så köksbord och stolar skall bilda långbord med matsalsmöbeln i vardagsrummet. Kommer att bli awesome. Hoppas jag.
Ska försöka klämma in inslagning av alla julklpappar i helgen dock, får passa på när barnen inte är hemma. Hoppas att de fyra rullarna omslagspapper jag har köpt räcker. Fasiken vad många klappar det blir, vi har ändå bestämt att vi inte skall köpa till varandras barn. Och så drar vi lott om vilken vuxen man skall köpa till. Så rimmar vi och så skall man gissa vad det är och vem det är till och från. Helst skall man dricka mammas starka glögg samtidigt. 
Nu är det bara granen kvar och så skall det göras massa julgodis, vill inte göra det för tidigt, vill ju att det skall finnas något kvar tull julafton ;)
 

Kommentera här: