Fancy jäkla skittapeter

Veckan som varit var ganska hysterisk. Turbotapetsering och panikstäd. Ska nog inte röra en pensel eller roller på ett tag nu... 
 
Tapeterna som jag beställde till mitt sovrum var inte easy up, varför tillverkas det sånna fortfarande?!, fancy jäkla skittapeter! De var jättejobbigt att arbeta med, mycket tjockare och stelare än de jag har använt tidigare. Att jag inte hade något tapetbord underlättade inte heller. Satt och limmade tapetvårder bakom soffan. Tur att det "bara" var fyra rullar...
Blev nöjd med resultatet tillslut iaf.
 
Den med fåglarna var tänkt till garderobsväggen men den var mycket bredare än standard tapetbredd. Ville ju inte skära bort en del av de fina mönstret.
Blev väldigt bra med den tapeten bakom sängen, den har inget rosa i sig och allt som är mot den väggen är rosa, hade ju inte varit något rosa på väggen mittemot annars, det är ju helt bananas ;) Den fina kudden med Frida Kahlo har jag köpt från Möjligheternas hus, de har en grupp på Facebook där de lägger ut massa fina handgjorda inredningsdetaljer och kläder.
Letar efter ett sideboard till denna väggen, vill ha ett gammalt, dock svårt att hitta i rätt mått. Så jag köpte två Lack tv-bänkar för 79kr st och staplade på varandra, får duga tills jag hittat ett annat. Bordsskivan pyntade jag med dekorplast med vit marmor.
 
Och den andra väggen...
Garderobsdörrarna blev väldigt mycket finare!
Tassels, så fint, är inte riktigt lika tokig i dem som Maria, men nästan ;)
Koppar kan man inte få för mycket av ^^ Dessa fina askarna är från ellos.
Lite pynt.
Denna fina korgen i koppar, från Netto, blev perfekt förvaring för tapetrullar, presentpapper och dekorplast.
 
 

Kommentera här: