Julpiff goes poff

Ätligen är första advent här! Eller på söndag är det ju självklart. Men man kan äntligen adventspynta! Jag är uppvuxen med strikta julpyntsregler. Min mamma adventspyntade någon dag innan första advent, satte upp lite mer julpynt till lucia och resten av pyntet och julgranen på kvällen innan julafton. Det var väldigt mysigt att som kotte komma upp till ett perfekt städat och pyntat hem på julaftons morgon.
Jag följde mammas pyntregler de första åren efter att jag flyttat hemifrån, nu smyger sig dock pyntet och julgranen in en dag tidigare per år. I fjol så stod nog granen pyntad hela FEM dagar innan! Waaow liksom ;)
Har sett på bl.a Instagram att det är många som är väldigt tidigt ute, några hade redan för en vecka sedan pyntat granen. Har man inte hunnit tröttna när julafton kommer då?
Igår så adventspyntade jag lite. Adventsljustakar, stjärnor och lite julgranskulor hängandes upp i hissgardinen i köket. Köpte även tre hyacinter, resten åker fram vid lucia.
Fina glaskulor i härlig vintagestil. Ljusstaken lyser hysteriskt mycket, har en känsla av att det kommer säga "poff" och så får jag gå och köpa en ny... Köpte den i fjol, den kan ha upplevt något hemsk i förrådet...
Greengates lattemuggar är perfekta krukor för hyacinter. Passar till mitt ickeröda pynt i köket.
 
 Att beropå Greengate, deras vårkataloge för 2015 släpptes förra veckan. Waaow säger jag bara! SÅ mycket som var SÅ jäkla fabulöst. 
kolla bara på omslaget. Så. Jäkla. Fint!
Det är tur att det är jul snart annars hade jag längtat ihjäl mig till sommaren nu. 
Blir garanterat ett tillskott till min Greengatetekoppssamling.
Och denna blir tillskott till lattemuggssamlingen. Något sådan lock måste man ju ha också, känner att jag är i akut behov av små söta "lattemuggsburkar" ;)
Färg och mönster på denna serien är ju väldigt mycket mig. Kommer att bli en dyr början på 2015...
Har ni inte kikat i katalogen så bör ni gå in på deras hemsida och göra det asap!
 
Lämnar min besatthet av Greengate en stund och går till en annan. Fika! ;)
Min kära mamma fyllde år förra veckan och då bakade jag en Vintage cake till henne. En chokladtårta med hallonfrosting som fyllning och som är täckt med en rosa, fransk marängfrosting.
Mycket smaskigt :)
 

Kommentera här: