Vinterhat och jullängt

Det bästa med hösten och vintern är att mysfaktorn inne är så mycket högre! Kanske även det ända som jag gillar med de årstiderna, eller iaf vintern... Hatar kyla och blöta, smutsiga vantar och jackor. Under varenda liten sko i hallen samlas det en pöl av brunt vatten och drivvis av grus dras in i termobyxor och vinterkängor. Och överallt hänger det mössor och vantar på tork. Nä tackar vet jag våren då man får knö in alla ytterkläder i någon garderob och bara vandrar ut genom dörren.
Åter till vintermys. Jag har redan gått igenom mitt stora stearinljuslager, brukar köpa IKEAs storpack med ljus, blir så vansinnigt dyrt att köpa mindre förpackningar med finare ljus när man gör åt så mycket ljus som jag gör. Nu i helgen firade vi halloween, eller fira och fira, tog tillfället i akt och klädde ut oss. Älskar att klä ut mig. Tyvärr är det bara min syster och jag som älskat det. Väldigt svårt att få folk att komma på fest med tema eller tvång om utklädnad :( Då gick det åt väldigt många ljus iaf, alla faktiskt...
Jag äger så sjukt många ljusstakar/ljuslyktor kan inte sluta köpa :O
Gillar denna fina ljuslykta från H&M. Kommer att bli en väldigt fin skål när ljuset är utbrunnet också :)
Kuddar <3
Tänkte att jag inte skulle julpynta så mycket i år, vi kommer inte vara hos oss på julafton detta året, blir hos syrran. Men så fick jag jullängt helt plötsligt och är supersugen på att pynta jättemycket, så jag kommer att gå all in! Skall köpa några mörkröda kuddfodral på H&M, åh va dom har mycket fina kuddfodral!, och byta ut dom rosa med.
Så över jul kommer jag ha grått, vitt, mörkrött och guld/koppar i vardagsrummet. Fasiken va mysigt det är med jul, det är en sak till som jag inte hatar med vintern. Julpyntet i köket får gå mer i rosa, passar verkligen inte med traditionellt julpynt där.
Jag har faktiskt inte så mycket traditionellt julpynt, är inte så förtjust i tomtar och andra julprydnadsaker. Julljustakar och julgranspynt däremot, jädrans vad mycket jag har av det. Har två lådor med julkulor i olika färger och former. T.ex cupcakes, rådjur, fåglar, doughnuts mm. Förr (waaaow va gammal jag känner mig nu) så brukade jag ställa in och pynta granen på kvällen innan julafton, min mamma gjorde det när jag var liten och det var så mysigt att komma upp på julaftons morgon till ett jättepyntat hem. Men för varje år så blir det en dag tidigare, man uppskattar ju granen mer innan julafton än efter så det har blivit så. 
Köpte denna fina på Hemtex i lördags, den kommer bli fin med julkulor eller grankvistar i på jul. Nu la jag i några pumpor, va la inte jättesnyggt kanske... 
 

Kommentera här: