Fyndat nytt och nött

I lördags var jag och shoppade lite med mamma och syster, köpte bl.a två små vaser från House doctor som jag har letat efter jättelänge, har varit slutsålt där jag har kikat. 
Här är den ena, de bakom köpte jag också, himla fina asså. Älskar små söta vaser!
Och den andra. Brickan/fatet köpte jag på Netto för någon vecka sedan, doftljuset och den rosa ljusstaken är också därifrån. Ljusstaken i mässing är från H&M.
Den runda grå kudden är också nyköpt. Har bytt ut två färgglada små till de fina med guldiga tofsar, köpte dem på H&M för ett tag sedan. Väntar även på två stora kuddfodral, ett i vit/grå "marmor" och ett i grå spets. Nu börjar det bli lite höstmysigt i vardagsrummet :)
Vi var en sväng på den lokala second handbutiken och där hittade jag en jättefin karmstol och en pigtittare. Fick tyvärr inte plats med stolen i bilen så den får komma hem en annan dag.
Den skall flytta in i mitt sovrum, skall bara göra plats åt den först.
Fick dessa vackra rosor av min farmor när vi hade kalas för Liam.
De fina kopparaskarna är från ellos, ljusstakarna är från Lisbeth Dahl och vasen med guldkant är från H&M 
Sotsborden, matsalsgruppen och skänken har jag fyndat i vår secon handbutik och målat om, man kan verkligen hitta massvis med fint där. Nu hoppas jag på att hitta ett stort gamalt vitrinskåp, vill byta ut de vita fyrkantiga IKEAskåpet och ett litet sideboard till sovrummet.
De flesta tavelramarna är loppisfyndade. Den blommiga resväskan, den blommiga pom pomen, tofsarna och fjädrarna har jag köpt på lilysandhoney.se
De små väskorna är också därifrån.
Från i somras.
Får ofta frågan om det får plats någon person i soffan när jag har då många kuddar. Ja det får det, brukar lägga de två paljettkuddarna på sittpuffen om det är flera som skall sitta, sen är det bara att gosa ner sig :D

Kommentera här: