Bra eller anus?

Jag har ganska nydligen målat om i mitt sovrum, valde en väldigt ljus pastellig mintgrön. Till det så har jag ljusrosa stoppad sänggavel och klädd bänk. Alla möbler är vita, IKEA-byråns lådfronter har jag tapetserat med lite spill från tapetseringen i vardagsrummet. Tapeten är från Midbecs serie Bloomingdale. Har även bytt ut knopparna. Till detta har jag vita tavlor med sidor från en gamal skolflora i. Jag kände mig ganska nöjd en stund... Kände ändå att jag behöve någon starkare färgklick för att väga upp de söckersöta pastellerna, så jag spraymålade en stor IKEA-spegel i magenta och fyllde den med tapet och vykort från fantastiska PIP Studio.
Nu går hela lägenheten i pasteller och det var inte riktigt tanken när jag började göra om. Först tänkte jag ha vita väggar (målade/tapetserade allt i vitt när jag flyttade in för ca 7 år sedan) med starka färger till. Har varit supernöjd med mina val tills alldeles nydligen då jag börjar sakna starka färger, så jobbigt. Så nu tänker jag att jag kanske skall blanda in det i sovrummet. Måla "sminkbord" och spegel i gult och cerise kanske, vill även byta ut mina sängbord, hoppas på att kunna loppisfynda små runda bord... Jobbigt att vara så ombytlig och att jag vill ha så många olika stilar ;)
 
Ljusstakarna är från IKEA och var silvriga från början, tröttnade på silver så jag spraymålde dem.
Gardrobsdörrarna skall tapetseras, om jag besstämmer mig för att ta in mer starka färger blir det nog en PIP studio tapet...
Denna är jag sugen på, så jäkla snygg!
1 Anonym:

skriven

Ta tapeten!! Den kan inte bli fel!! Superfin!

Svar: Eller hur! Man blir superglad av den :D
Miss Birdie

Kommentera här: