Nej en My Little Pony har inte spytt i mitt kök, det skall vara så!

Jag hade tänkt att jag skulle fixat massvis hemma denna veckan, har dock inte fått gjort så jättemycket. Bakade kanelbullar en av dagarna för att min lillebror tjatat hål i huvudet på mig om det, han blev glad.
Min fina ljusturkosa köksassistent från Kitchenaid, älskar den! Kan vara den bästa investeringen jag gjort. Den är inte bara frickin fabulous, den är väldigt bra också! ;)
Mitt kök, eller en del av det. Jag är helt tokig i pasteller, speciellt rosa, mint och turkos. I mitt kök är det rosa väggar och schackrutigt kakel i vitt och turkost (turkos kakeldekor från Lagerhaus) och turkosa porslinsknoppar (också från lagerhaus). Köksluckorna var väldigt slitna och hade jättefula trähandtag innan, jag har spacklat igen det ena hålet och målat om. Jag hoppas att min hyresvärd inte har något emot det... ^^
I den fina rymliga kannan (Från Ib Laursen) står alla mina söta slickepottar, ca en miljon stycken, ja jag vet att jag är galen (från Danska RICE, Bagaren och kocken mm). Min rosa blender (Kitchenaid) är en storfavorit också, borde göra fler nyttiga smoothies i den dock, blir oftare onyttiga bakverk i assistenten... (Sladden till den turkosa assistenten var inte guldig från början, den var svart, har dekorerat den med guldig tejp från lagerhaus)
Jag gillar att ha massvis med prylar framme, det är mestadels bruksföremål som jag använder som pynt i köket. Tycker att det är tråkigt att ställa in alla färglada fina saker i skåp. Jag samlar på porslin, mina favoriter är Greengate, Pip studio, Miss Etoile och ib Laursen. På denna bilden så ser man lite assietter mm i tallrikshyllan från Greengate och Pip studio. 
Kakfat kan man inte ha för ånga av, eller? ;)
Har länge varit sugen på en pastellfärgad bullig radio från Roberts radio, men inte känt att jag var så sugen på att lägga 2000 kr på det... Hittade denna radion på Clas Ohlson för 399 kr. Den får duga, så långe iaf.;)
 
1 Jenny Göransson:

skriven

Jättefint kök du har, är själv sugen på ett pastellkök så tack för fin inspiration <3

Kommentera här: