I Love lamp

Igår fick jag äntligen hem lampskärmarna till min trearmade golvlampa. Den har sett hysteriskt ful ut utan så det va gött. 😉
Jag fick hem fel färger först, där av den långa väntat. Blev väldigt besviken när jag öpnade kartongen och fick se tre beiga skärmar. Beige. Det är typ min hatfärg. Beige och marinblå. Urk. Sorry till alla förespråkare för beige och marinblå. Eller kanske, you'r welcome. 😁
Såhär tjusigt blev det tillslut iaf. Det silvriga armarna och foten skall sprayas. De blir nog mässing skulle jag tro. Är ju så jäkla kallt så jag får nog vänta lite med det. Vill ju inte spraya inomhus. Gjorde det en gång. Klädde in halva vardagsrummet med sopsäckar. Det såg ut som Dexter hade varit i farten. Sen så trycker jag ner knappen på sprayburken för att testa färgen på sidan av skåpet som skulle sprayas. Det lilla spraymolnet som kom ur burken började sakta sprida sig i luften och arbetade sig närmre och närmre soffa, gardiner och precis allt annat som inte skulle sprayas. Kände mig som världens största fån när jag i panik började blåsa mot färgmolnet. Så det gör jag ikke om. Kanske inte alltid är supersmart, men så dum så att jag gör det igen är jag inte!
 
Hela familjen har åkt på en seg jäkla förkylning som inte verkar vilja ge med sig. Känns som jag har ca 100 förpackningar med bomull i skallen, istället för hjärna. Plus att det känns som någon har karateschoopat (jag vet att det inte är ett riktigt ord eller en benämning på ett karateslag) mig mitt i fäjset, horisontellt över näsben och under ögon. Ja, det är bihålorna som gör ont. Har pga förkylningen från helvetet inte fått gjort som mycket. Blev lite kallsvettig av att bara skruva på lampskärmarna.
Skulle ha knatat ner till vår second handbutik idag med hade oork. Jäkligt synd för jag såg på deras FB-sida att dom hade en väldigt fin fåtölj. Och det behöver ju jag.
Soffläge med den luddigaste filten, massa honungste och serier har fått fylla de senaste dagarna. Inte för att något av det är det värsta jag vet...(inget av det är ju beige eller marinblått liksom)
 
Var på IKEA med mamma och pappa förra helgen. Pappa var väldigt glad att jag frågade honom, om han ville köra mig dit och hjälpa till att lassa stora kartonger. Verkligen jätteglad! Fast han såg inte ut att dö uttråkningsdöden iaf. Han bjöd t.o.m på lunch. Det borde ju jag ha gjort med tanke på att han var dittvingad. Han frågade t.o.m om jag vill ha vin. Jag tackade dock nej, pga vin är apäckligt. ☺️
Jag inhandlade ett vitrinskåp till det skåpet som jag redan hade i vardagsrummet, våriga sängkläder, en klädställning och typ alla växter, framförallt kaktusar, som IKEA hade till försäljning, och lite annat smått och gott som brukar åka ner i kundvagnen på IKEA.
Blev nuujd över resultat. Funderar dock på att måla utsidan av skåpen i matt svart och behålla insidan vit... Tror att det skulle vara väldigt tjusigt...och väldigt jobbigt. Så jag vet inte än...
Himla tjusiga sängkläder. Härlig kvalité och bra pris!
Och så klädställningen.
 
Några av de inköpa växterna och ett litet DIY. Den vita krukan blev färgglad med nagellack. Allt som behövs är en behållare med varmt vatten, några droppar nagellack, en tandpetaren att försiktig blanda/sprida ut nagellacket. Sen doppar man ner föremålet.
Om man är en kladdig person, som jag, så är handskar att rekommendera. Mina tassar matchade krukorna väldigt bra om man säger så.
Mer grönt i fina amplar från Lagerhaus.
 
Köpte även lampskärmen över matsalsbordet på IKEA. Den textilklädda lampsladden i guld är från Lagerhaus.
 
Har klätt av lampskärmen och tänker att lampskärmskelett är fint. Nu skall jag bara komma fram till vilken färg den skall ha, behålla vitt? Någon pastell, som typ turkos? Gul? Mässing? I don't know. Too many options.
 
1 Jennie bott i LA:

skriven

OH jag har en exakt likadan emma fåtölj <3! Jag vet inte om du har besökt Udda Tina i lund/malmö någon gång men om du inte har gjort det och har vägarna förbi så kika in där! Väldigt mycket färger, mönster, marockanskt, indiskt, pastelligt finns där :D!! Känns som att du nog hade gillat den affären :)! Själv jobbar man där och det kan bli lite jobbigt när man vill köpa typ allt ;P

Svar: Det har jag inte. Det låter ju som man får prioritera det nästa gång man är i Malmö 😀 tack för tipset! 😘
Miss Birdie

Kommentera här: