Got to love loppis

Bestämde min för att flytta runt lite skåp hemma för ett tag sedan, behövde bara hitta en ny hylla till köket först. Och det gjorde jag i lördags. Whoop whoop. Hyllan från ikea som stod i köket bor nu i vardagsrummet (måste köpa en till att ha brevid, så de täcker glasdörrarna till Noels rum). Skåpet som stod i vardagsrummet står nu i hallen. Och det lilla skåpet som stod i hallen innan står där jag hade en byrå med blommiga lådor, mellan hall och vardagsrum. Byrån flyttade hem till ett syskonbarn.
Är glad att jag hittade en hylla så snabbt, när man har bestämt att man vill ha en viss möbel och skall köpa på loppis eller på blocket så kan det ju ta lite tid. Och när jag har bestämt mig för något så vill jag skrida till verket DIRR! Jag är så knäpp också, har jag kommit på att jag vill ändra på något så tycker jag helt plötsligt att det som jag har är fult och stör mig på det. Hopplös.
En hylla i teak från 50-60-tal någon gång med borttaget bakstycke, som jag målade ljus mintgrön. Den var inte i toppskick så jag har inget dåligt samvete över att ha slabbat färg på en gammal möbel. Brukar visserligen inte få det... Jag är hur som helst nuuujd med resultatet 😁
Jag var med mamma på loppisen och hon var ute efter ett nytt köksbord. Vi hittade denna fantastiska gruppen och kom fram till att den skulle passa bättre i mitt kök, så hon köpte den och så bytte vi. Den var i denna fantastiska färgen, den kanske inte är hundra till den mintgröna, men det gör inget, allt behöver ju inte vara övermatchat.
Den gula stolen stolen ska få ny färg.
Detta fina fatet fyndade jag också.
Den fina spegeln hamnade i hallen.
De mindre assietterna skall jag använda som fat under krukor. En söt mässingsskål och burk, som är i stort behov av putsning, en kopparampel, teskedar i guld och en liten kaffekopp följde med hem också. Svårt att låta bli att köpa saker när de bara kostar några kronor 😉
 

Kommentera här: